• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • čeština
Відповіді на поширені питання щодо проблематики з доступом до консульських послуг
Опубліковано 29 липня 2024 року о 11:45

❗️❗️❗️Шановні співвітчизники, тут ви зможете знайти відповіді на поширені питання щодо проблематики з доступом до консульських послуг:

Як потрапити на прийом до консула?


Консульський прийом здійснюється за попередньою онлайн-реєстрацією. Запис в електронну чергу здійснюється за посиланням: https://go.mfa.gov.ua/ , де необхідно вибрати вид консульської послуги, дату та час.

Поза е-чергою може бути здійснений прийом громадян в гуманітарних питаннях (вагітність, смерть близьких, важка хвороба, інвалідність та інші вразливі категорії заявників або їх прямих родичів). В такому випадку, необхідно надіслати копії відповідних документів на електронну адресу консульського підрозділу [email protected] та викласти суть справи і прохання.


Поза е-чергою також можуть обслуговуватися громадяни України пенсійного віку, а також особи, які стали жертвами злочинів або втратили документи.




У мене немає «Дії», як мені записатися на прийом?


Дія - державний застосунок, який створений для простого й швидкого отримання державних послуг. Станом на 2024 рік вже понад 20 000 000 людей, тобто майже 60% дорослих громадян України, були активними користувачами застосунку. Це показник простоти та зручності Дії. Отже, долучайтеся до спільноти користувачів Дії й користуйтеся всіма перевагами держави у смартфоні. 


Як зареєструватися у Дії - Електронна черга | Міністерство закордонних справ України (mfa.gov.ua)


Крім Дії, існують й інші способи електронної ідентифікації відвідувача, якими ви можете скористатися для бронювання слотів у е-черзі. Йдеться про електронні підписи на файловому, хмарному чи інших захищених носіях, сервіс “Дія.Підпис” або  використання ідентифікації за використання BankID НБУ. 


Докладна інформація про всі способи електронної ідентифікації — за посиланням: https://mfa.gov.ua/consul/forua/e-cherga.



Я не можу записатися в е-чергу, бо не маю Дія/BankID/електронного підпису. Як можна отримати консульську послугу?

У отриманні електронного підпису чи BankID немає нічого складного. Докладно про способи отримання цих інструментів електронної ідентифікації можна дізнатися на сторінці МЗС https://mfa.gov.ua/consul/forua/e-cherga.

Крім того, електронним підписом можна скористатися у багатьох життєвих ситуаціях:
• найбільше державних послуг доступні на Єдиному порталі державних послуг Дія https://diia.gov.ua/
• на порталі Пенсійного фонду вхід на портал Пенсійного фонду за допомогою Дія.Підпис означатиме автоматичне підтвердження особи пенсіонера і виконання вимог для продовження отримання пенсійних виплат)
• на порталі Мін'юсту та в інших державних цифрових сервісах для віддаленого відкриття рахунків в українських банках тощо


Я за кордоном вже дуже давно, тому жоден зі способів отримання електронного підпису мені не підходить. Що робити?
Якщо ви маєте оформлений виїзд на постійне проживання за кордоном та не можете з незалежних причин оформити електронний підпис за допомогою перелічених вище варіантів та зареєструватися в е-черзі, ви можете письмово звертатися на електронну адресу дипломатичної установи [email protected]  з описом ситуації та проханням про встановлення дати та часу візиту без попередньої електронної реєстрації.


Водночас просимо переконатися, що використання такого способу запису не пов’язане з небажанням використовувати створені для отримання підпису опції та альтернативні варіанти отримання послуг.


Просимо також взяти до уваги, що у такому разі консульською посадовою особою буде здійснено перевірку викладених у зверненні обставин відсутності електронного підпису перед тим, як ухвалювати рішення про можливість вчинення необхідної консульської дії у винятковому порядку без запису через е-черги.


З урахуванням наведених обставин роботи просимо поставитися з розумінням, що швидке опрацювання таких запитів істотно ускладнене. Відтак, переконливо просимо вдаватися до цієї опції винятково у разі реальної відсутності можливостей запису у визначеному для всіх порядку електронної ідентифікації.



До Уваги громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років

Питання здійснення закордонними дипломатичними установами консульських дій регламентується положеннями Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» та Порядком оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2014 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон».


Принагідно повідомляємо, що з 18.06.2024 вчинення в ЗДУ консульських дій за заявами громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених законодавством України у сфері виконання військового обовʼязку. 3 детальними розʼясненнями з цього питання можна ознайомитися на вебсайті M3C України.


Таким чином, поряд із документами, які необхідні для отримання обраної консульської послуги, військовозобовʼязані заявники мають також подати свій військово-обліковий документ е-ВОД) в електронному вигляді з додатку «Резерв+».


Зазначений е-ВОД відображається у застосунку на смартфоні користувача та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобовʼязаних та резервістів. Для отримання консульської послуги електронний військово-обліковий документ має бути достовірним і актуальним, тобто сформованим не раніше, ніж за 3 дні до звернення до консульської установи.


Оформити зазначений витяг необхідно не раніше ніж за 72 години до вчинення консульської дії.


Відповідно до п.18 Положення «Про Міністерство оборони України», затвердженого постановою КМУ від 26.11.2014 р. N° 671, МО України забезпечує в установленому порядку функціонування системи військового обліку призовників військовозобовʼязаних та резервістів.


В разі наявності питань щодо процесу організації та ведення військового обліку або функціонування додатку «Резерв+», просимо звертатись до Міністерства оборони України. Більше про Резерв+ за посиланням.



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux