• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • čeština
Часті запитання (F.A.Q.)
Опубліковано 17 грудня 2020 року о 18:10

Як оформити пенсію громадянину України?

З цього питання слід звертатися до територіальних органів Пенсійного фонду України за місцем реєстрації в Україні.

Призначення, перерахунок та виплата пенсій є компетенцією виключно Пенсійного фонду України.

Поштова адреса: 01601, м.Київ-14, вул. Бастіонна, 9

Електронна пошта: pf-it@gu.kiev.ua,

Факс: (044) 284-73-37

Офіційний веб-сайт: www.pfu.gov.ua

Пенсійний веб-портал:  http://portal.pfu.gov.ua/Info/DetailF

Присутність на Facebook.com: Пенсійний фонд України

Телефонний контактний центр Пенсійного фонду України:

0-800-503-753 (зі стаціонарних телефонів по всій Україні - безкоштовно)

Приймальня громадян Пенсійного фонду України:

м. Київ, вул. Бастіонна, 9, окремий вхід в приміщення зі сторони вулиці Сергія Струтинського.


Чи може консульська посадова особа надавати послуги адвоката?

Консульська посадова особа не може виступати у якості адвоката фізичних або юридичних осіб України за кордоном через відповідні обмеження, передбачені законодавством іноземних країн та міжнародними договорами.


Як оформити отримання матеріальної допомоги при народженні дитини?

З цього питання слід звертатися до органів соціального захисту населення за місцем проживання в Україні.

Нарахування та виплата матеріальної допомоги при народженні дитини є компетенцією виключно Міністерства соціальної політики України: м.Київ, вул. Еспланадна, 8/10, 01601

Тел.  +38 (044) 289-66-89; +38 (044) 226-24-45

Факс  +38 (044) 289-00-98

Офіційне інтернет-представництво: www.mlsp.gov.ua

Eлектронна адреса: info@mlsp.gov.ua

Які правила переміщення предметів через митний кордон України?

Питання, що стосуються ввезення/вивезення, тимчасового ввезення, транзиту предметів, переміщення транспортних засобів, митного оформлення міжнародних поштових та експрес відправлень, переміщення продуктів харчування, переміщення валюти та культурних цінностей є компетенцією Державної митної служби України.

Поштова адреса: 04119, м. Київ-119, вул. Дегтярівська, 11-г

Телефони: +38 (044) 247-26-06,   +38 (044) 247-27-06

Факс: +38 (044) 247-28-51,  +38 (044) 489-02-12

E-mail: dmsu@customs.gov.ua

Телефон довіри: +38 (044) 247-27-19

Я отримав дозвіл на довготермінове проживання в ЧР - "trvalý pobyt". Для того, щоб мати право керувати транспортним засобом, я тепер повинен поміняти українське посвідчення водія на чеське. Чи можна це зробити в консульському відділі Посольства?

На сьогоднішній день основним документом, який регулює міжнародний дорожній рух і встановлює вимоги до його учасників та їх документів, є Конвенція «Про дорожній рух» 1968 року (далі - Конвенція), яку Україна ратифікувала 12.07.1974.

Змінами до Конвенції від 26.03.2006 року передбачається (згідно статей 41 та 43 і додатків 6 та 7) застосування нових форм національних та міжнародних посвідчень водія. Ці зміни було прийнято відповідними органами Європейської економічної комісії ООН у 2006 році з терміном впровадження впродовж 5 років.

У цьому зв’язку, з 29 березня 2011 року Україна відповідно до вимог Конвенції розпочала видачу посвідчень водія із зазначенням їх терміну дії.

Крім того, відповідно до п. 3 додатку 6 Конвенції, відомості до посвідчення водія вносяться або лише літерами латинського алфавіту, або ж дублюються ними.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.1992 р. № 47 «Про затвердження зразків національних та міжнародного посвідчень водіїв і документів, необхідних для реєстрації транспортних засобів» (із змінами) в тому числі затверджено зразки національних та міжнародного посвідчення водія транспортних засобів, що відповідають вимогам Конвенції.

Зокрема, Постановою КМ № 185 від 13.03.2013 р. (набрала чинності 28.03.2013 р.) Деякі питання виконання Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» затверджено єдині зразки бланків документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи. У технічному описі бланку посвідчення водія (додаток 8 до Постанови) у п.10 зазначено, що «Назва держави і документа зазначаються українською, російською, англійською та французькою мовами. Інформація про прізвище та ім’я особи зазначається українською мовою і латинськими літерами. Усі інші написи у посвідченні водія зазначаються українською та англійською мовами.».

Громадяни України, які отримали дозвіл на довготермінове перебування в ЧР, відповідно до вимог законодавства країни перебування зобов’язані поміняти посвідчення водія, видане уповноваженим органом України на чеське посвідчення водія (§116, п.3, Закону ЧР № 361/2000 Про дорожній рух та про внесення змін до деяких законів). Заміні (без здачі іспитів) підлягають посвідчення водія, які відповідають нормам Конвенції «Про дорожній рух», в т.ч., додатку 6 до неї.

Таким чином громадяни України, які мають посвідчення водія старого зразка, повинні звернутися до підрозділів ДАІ МВС України з метою отримання національного посвідчення водія нового зразка з написанням органу видачі відповідно до міжнародних вимог і лише після цього матимуть можливість поміняти його на чеське посвідчення водія.

МІГРАЦІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР ДМСУ

За допомогою сервісу можна розрахувати кількість днів перебування у країні.

Покроково введіть у форму наступну інформацію:

  1. дата контролю - день, на який здійснюється перевірка терміну перебування (зазвичай - дата виїзду з країни, у т.ч. запланована);
  2. дати в'їздів та виїздів з країни протягом контрольованого періоду (тобто між датою контролю та розрахованою датою початку періоду контролю).

Натисніть кнопку «Розрахувати» для отримання результатів.

Пропонуємо ознайомитися з низкою дописів щодо поширених питань консульської сфери, підготовлених Департаментом консульської служби за принципом "Коротко. Просто. Зрозуміло". 

Усі наявні дописи - за хештегом #КонсулДопомагає  

Хочете легко знаходити ці та майбутні дописи? Просто додайте посилання на хештег до закладок у своєму браузері. 

Найкраще сплатити збір безконтактно карткою безпосередньо у Посольстві. Банківська комісія за це складає лише 25 чеських крон.
Якщо у Вас немає банківської картки, Ви зможете оплатити вартість послуг в поштовому відділенні чи грошовим переказом після отримання квитанції про оплату від консульського співробітника. 

Ні, але ви можете замовити персональну доставку паспорта кур’єром компанії DHL, але тільки після того, як на порталі http://passport.mfa.gov.ua/ статус Вашого паспорта значиться як «виготовлений».

Для цього потрібно:

1) замовити експрес-доставку Вашого Документа за посиланням: https://www.portmone.com.ua/r3/uk/terminal/index/index/id/23094;

Важливо! Заповніть всі поля у платіжному вікні: Країна, Назва Посольства, вхідний номер заявки (ідентифікатор сесії), ПІБ власника паспорту, Ваш E-mail. Після підтвердження оплати Вашої заявки на рахунок DHL Express Україна, розпочинається виконання Вашого замовлення,


2) надіслати на електронну адресу Посольства: consul_cz@mfa.gov.ua такі два файли у форматі «PDF» (!): вашу заяву на доставку паспорта (зразок тут) та автоматично сформовану квитанцію про оплату послуги.

Важливо! Ваш Документ після виготовлення та надходження до МЗС України, передається до компанії DHL для експрес доставки до країни призначення на адресу Посольства. При виникненні додаткових запитань щодо переміщення Документа мережею DHL, звертайтесь, будь ласка, до контактного центру DHL за телефоном +38 044 4902606, або за електронною адресою: uadhl.kad@dhl.com .  

Доставлений до Посольства паспорт можна отримати у понеділок, середу та п’ятницю з 14:00 по 15:00 без попереднього запису (!) у порядку «живої» черги.

Ні, цей документ оформляється лише в Україні у органах ДМС України. Посольство оформляє лише закордонні паспорти.

Ні, цей документ оформляється лише в Україні у сервісних центрах МВС України. 

Звертатися слід до місцевого уряду/магістрату (відділ транспорту), на території якого Ви проживаєте в Чехії.

Звертатися слід до місцевого уряду/магістрату (відділ матрики), на території якого ви проживаєте в Чехії.

Звертатися слід до суду відповідного адміністративного району, на території якого Ви проживаєте в Чехії.

Ні, для цього слід звертатися до судових перекладачів.

Адреси за посиланням: https://www.kstcr.cz/cz/url-members/params/members[region]//members[name]//members[languages]/10

Зареєструватися он-лайна на сайті: registration.mfa.gov.ua

Відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, його тимчасового затримання та вилучення, затвердженого постановою КМУ від 07.05.2014 №152 паспорт без урахування строків доставки видається дипустановою у строк до трьох місяців з дня подання заяви-анкети та сплати консульського збору.

У разі втрати документів в Чеській Республіці необхідно звернутися до найближчого відділення поліції у справах іноземців, а в неробочий або святковий день – до найближчого відділення поліції ЧР та повідомити про втрату. Згадані компетентні органи зафіксують факт втрати документа та видадуть відповідне підтвердження з яким необхідно звернутися до консульського відділу посольства України.

Адреси відділень поліції у справах іноземців в Чехії знайдете за цим гіперпосиланням: http://www.policie.cz/clanek/oddeleni-pobytovych-agend.aspx

Для того, щоб змінити персональні дані або адресу проживання у обліковій картці необхідно заповнити відповідну заяву про зміну персональних даних.

До заяви необхідно додати копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон та копію дозволу на проживання в ЧР з адресою реєстрації (штамп в паспорті з місцем реєстрації в ЧР, біометрична картка, «průkaz o povolení k pobytu» тощо).

Заяву та копії документів можна надіслати поштовим зв’язком на нашу адресу: Konzulát Ukrajiny, Charlese de Gaulla 27, 160 00 Praha 6.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 380 Митного кодексу України від 13.03.2012 р. № 4495-VI, тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено органами доходів і зборів з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов’язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.

Транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-нерезидентами, не підлягають письмовому декларуванню та звільняються від подання документів, що видаються державними органами, уповноваженими здійснювати види контролю, зазначені у статті 319 цього Кодексу.

Громадяни України, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в Посольстві України, можуть тимчасово ввезти на митну територію України без сплати ввізного мита та інших податків (зборів), передбачених законодавством при ввезенні автомобілів:

-          один власний транспортний засіб (легковий автомобіль або інший моторний транспортний засіб, що призначений головним чином для перевезення людей) та причеп до нього (причеп ввозиться разом з транспортним засобом);

-          на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року;

-          за умови надання зобов'язання про зворотне вивезення транспортного засобу;

-          за наявності документів, що підтверджують реєстрацію транспортного засобу на території іноземної країни, право власності на нього та дозволяє його експлуатацію

-          за наявності страхового договору з цивільної відповідальністю перед третьою особою, що поширюється на території України

 Ввезений за таких умов транспортний засіб:

-          не може використовуватись для цілей підприємницької (господарської) діяльності в Україні;

-          не може надаватись в оренду або передаватися за довіреністю у користування іншим особам;

-          не може бути розкомплектований на запасні частини;

-          не може бути переданий у володіння або користування іншим особам.

 Підстава: стаття 380 Митного кодексу України від 13.03.2012 р. № 4495-VI

Порядок перетинання державного кордону України неповнолітніми громадянами України регулюється Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 року № 57 (далі - Правила).

Відповідно до п.4 Правил, виїзд з України громадян,  які не досягли 16-річного віку, в супроводі одного з батьків або інших осіб, уповноважених одним з батьків за нотаріально посвідченою згодою, здійснюється:

1) за  нотаріально  посвідченою  згодою  другого з батьків із зазначенням у ній  держави  прямування  та  відповідного  часового проміжку   перебування  у  цій  державі,  якщо  другий  з  батьків відсутній у пункті пропуску;

2) без нотаріально посвідченої згоди другого з батьків:

- якщо другий  з   батьків   є   іноземцем   або   особою   без громадянства,  що  підтверджується  записом про батька у свідоцтві про народження дитини, та який (яка) відсутній у пункті пропуску;

- якщо у паспорті громадянина України для виїзду за  кордон,  з яким   перетинає   державний  кордон  громадянин,  який  не  досяг 16-річного віку,  або  проїзному  документі  дитини  є  запис  про вибуття  на  постійне місце проживання за межі України чи відмітка про взяття на консульський облік у  дипломатичному  представництві або консульській установі України за кордоном;

- у разі пред'явлення документів або їх нотаріально засвідчених копій:

а) свідоцтва про смерть другого з батьків;

б) рішення суду про  позбавлення  батьківських  прав  другого  з батьків;

в) рішення суду   про   визнання   другого  з  батьків  безвісно відсутнім;

г) рішення суду про визнання другого з батьків недієздатним;

д) рішення суду  про  надання  дозволу  на   виїзд   з   України громадянину, який не досяг 16-річного віку, без згоди та супроводу другого з батьків;

е) довідки про народження дитини,  виданої  відділом  реєстрації актів цивільного стану, із зазначенням підстав внесення відомостей про батька відповідно  до  частини  першої  статті 135  Сімейного кодексу України (під час виїзду дитини за кордон у супроводі одинокої матері).

Так, це заява особи про те, що вона станом на цей час не перебуває у зареєстрованому шлюбі (заява про шлюбну спроможність), підпис якої засвідчено в установленому порядку консульською посадовою особою.

Така дія вчиняється у консульському відділі в понеділок, середу або п’ятницю з 08:00 до 11:00 по номерку, отриманому у системі реєстрації відвідувачів «Нотаріальні дії – Засвідчення підпису на заяві».

Для вчинення згаданої нотаріальної дії можна також зареєструватися на прийом через Інтернет на веб-сторінці  дипустанови (https://registration.mfa.gov.ua/qwebbook/index.jsp).

З собою слід мати оригінал та копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, підтвердження про реєстрацію в ЧР та свідоцтво про розірвання шлюбу або рішення суду у випадку, якщо раніше перебували у шлюбі.

Бланк заяви можна завантажити за активним посиланням (заява про шлюбну спроможність).

Нотаріальна дія вчиняється консульськими посадовими особами у день подання документів.

Сума консульського збору складається з послуг технічного характеру та засвідчення підпису на заяві, які можна переглянути у розділі Тарифи консульського збору.

Така дія вчиняється у консульському відділі в понеділок, середу або п’ятницю з 08:00 до 11:00 по номерку, отриманому з системи реєстрації відвідувачів «Нотаріальні дії – Засвідчення підпису на заяві».

Для вчинення нотаріальної дії можете також зареєструватися на прийом через Інтернет на нашій веб-сторінці (https://registration.mfa.gov.ua/qwebbook/index.jsp).

З собою слід мати оригінал та копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон та підтвердження про реєстрацію в ЧР.

Бланк заяви можна завантажити за активним посиланням (заява-згода на оформлення паспорта дитині).

Нотаріальна дія вчиняється консульськими посадовими особами у день подання документів.

Сума консульського збору складається з послуг технічного характеру та засвідчення підпису на заяві, які можна переглянути у розділі Тарифи консульського збору.

Відповідно до розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779 (далі – Положення) фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася Облікова картка та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому  органу Облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (додаток 2 до Положення), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити, а саме: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство.

Іноземці та особи без громадянства для реєстрації додають до Облікової картки документ, що посвідчує особу, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред’явлення повертається) і копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Фізична особа подає Облікову картку до контролюючого органу за своїм місцем проживання або за власним бажанням – до  контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування.  Фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, подає Облікову картку до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування.

Облікова картка фізичної особи може бути подана через законного представника чи уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається), та її копії. 

Облікові картки фізичних осіб віком до шістнадцяти років або неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред’явлення повертається) та його копію.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається  протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.

Фізичні особи – громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами  населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу.

У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до десяти робочих днів.

За бажанням особи документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, може бути виданий законному представнику чи уповноваженій особі за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням),  а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа (після пред’явлення повертається) та її копії.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – громадян України, які виїхали за її межі і не можуть особисто прибути до відповідного контролюючого органу в Україні, може бути надісланий до дипломатичного представництва або консульської установи України за місцезнаходженням громадянина України за кордоном. 

У разі якщо фізична особа не досягла шістнадцяти років, або фізична особа є неповнолітньою і ще не отримала паспорта, документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред’явлення повертається) та його копію.

Нормативно-правові акти: Податковий кодекс України; Наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків».

Джерело - офіційна веб-сторінка Державної фіскальної служби України: http://sfs.gov.ua

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux